fredag 12 maj 2017

minns att också han började som en distraktion.

Vaknar och det är torsdag. Hormonerna lever rövare i min kropp och förutom honom så vill jag ha barn. Det enda jag vill ha är ett barn och en pappa till det barnet. Jag till och med bildgooglar barn för att kunna teckna ett.
Tänker på honom och att jag måste ge upp.
Fem timmar senare rusar Lovis undan för tidningen som far in genom brevinkastet på ytterdörren. Jag läser den baklänges och plötsligt är hans ansikte tryckt över halva sidan och sen på framsidan också. Det är torsdag och jag gråter flera gånger. Sen blir jag full. Två öl blir tre och sen fyra och sen en galopp.

Vaknar igen och det är fredag. Alkoholen sitter i själen på ett sätt som är hopplöst nedtyngande och jag går hemifrån strax efter klockan ett bara för att solen lyser. Stryker genom stan med en bok i ena handen och mobilen i den andra. Vet att det här inte är en bra dag, men om jag bara väntar till klockan fyra så kan jag ta en kaffe och en öl och sen gå hem. Springer på en vän och träffar sen den jag har stämt möte med. Beställer en kaffe och två Tuborg åt oss.
Sex timmar senare har vi lärt känna någon ny, ätit falafel i solnedgången, delat en flaska bubbel och påmints om att dåliga dagar kan bli bra dagar. Ibland blir det faktiskt bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar