söndag 5 mars 2017

och söndag.


Det är hundra procent mars. Regnet låter vasst mot fönsterbläcket och vinden river i de små snödropparna på andra sidan vägen. Grannen mitt emot har tända stearinljus i fönstret.
För två år sedan ritade jag alla mina bästa teckningar och igår kom jag på hur det känns igen.


Om tre dagar är det den åttonde mars och det brukar kännas som startskottet för kampvåren. Jag hoppas att känslan infinner sig i tåget på onsdag. Nu tänker jag mycket på mäns emotionella underarbete och alla friheter de tar sig och har privilegiet att ta sig därför att kvinnor tätar hålrummen.

Och lite tänker jag på hur jag känner en mild blandning av nervositet och olust därför att jag tror att vi ses på onsdag.


Lovis hälsar att hon gör som hon vill och uppmanar alla andra damer att göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar