tisdag 7 mars 2017

heja våren, friskt humör.


En roman, en självbiografi och ett seriealbum på sjuttiofem dagar. Jag lovar mig själv att öka takten. Ni kan inte gissa vilka mängder skräp jag har sett på Netflix de senaste månaderna. Men se så Göteborg ser ut; Fuktigt, stundtals vitfläckigt, ständigt mulet och med vind som river små sår i huden.


Det växer dåligt i mina fönster, men det växer. I det avseendet går det faktiskt att se att det kommer att bli vår igen. Idag vattnade jag med kaffesump och näring. Dagligen tänker jag på alla krukor jag skulle behöva köpa och all jord som måste bytas ut.


I övrigt anar jag oråd då det kommer till mina serotoninnivåer, är obeskrivligt trött på att exakt allt känns som en bergsbestigning och Lovis har en dålig dag och hänger i ett hörn av badrummet under min förvaringsmöbel. Åhja. Nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar