tisdag 7 februari 2017

Hej dagboken.

Igår var första dagen då jag hittade någon form av irritation i min kropp. Idag har känts markant lättare än de föregående tjugoen dagarna. Om nio dagar har det gått en månad.

Göteborg är kallt. Det vill säga flera minusgrader. Jag har övat på att lönearbeta, låtsats studera samt lyssnat på Gellert Tamas. På något sätt är det svårt att inte vara dystopisk. Jag tror ju inte ens på den här samhällsformen. Jag tror inte att vi kan leva i en marknadsekonomi, i ett nyliberalt projekt. Inte för att jag vet om Tamas gör det heller. En sak bland andra som vi är överens om är åtminstone att det politiska samtalet behöver bli mer ideologiskt.

Så har jag beställt en ny, gammal, baddräkt på den här kalla dagen eftersom jag ändå tror på en nära förestående framtid. Ett eventuellt mer livsförändrade beslut jag har fattat är att gå och träffa en katt på torsdag. Hon är tre år gammal och letar nytt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar