torsdag 26 januari 2017

text.

Jag vill så gärna läsa, men hjärnan vill ha mer distraktion än så. Eller så är jag inte hård nog. Jag minns att det fungerade utmärkt som mur mot sorgen för tio år sedan. Det borde fungera nu också. Så länge läser jag stötvis Wage Slaves av Daria Bogdanska. Både text och bild där. Patti Smiths M Train ligger halvläst på nattduksbordet och veckans nummer av Proletären orörd på köksbordet. I köket ligger också ett nummer av Filter som jag av outgrundlig (right...) anledning köpte en prova på-prenumeration av i julas. Det kanske jag inte riktigt kommer att läsa, alls.

Wage Slaves är hursomhelst bra. Den är trovärdig. Rekommenderas för den som vill ha någonting om både migration, facklig kamp, arbetsrätt och mellanmänskliga relationer. I serieform.

(Titta den blivande bibliotekarien skriver om litteratur, det var väl på tiden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar