tisdag 4 oktober 2016

trivia.



Nu utformar jag nygamla strategier för att kliva upp om morgonen. För att kliva upp är fortfarande att dö en smula. Mina ögon är så små när jag vaknar att de knappt ser någonting alls. Så det nu för tiden mycket piggare kvällsjaget får äran att förbereda kaffet och ställa in det allt igenom vidriga alarmet på klockan i köket. Varje morgon är som att vakna till brandvarnaren.

Det nu för tiden mycket piggare kvällsjaget klipper håret på känn framför en spegel i vilken jag inte ser nedanför min haka. Topparna är så slitna nu att det inte ens blir en handfull i handfatet, trots att jag klipper flera centimeter. Jag borde klippa av mycket mer.

Igår satte jag ned händerna på mattan bredvid mina fötter. Rörelsen påminde mig om en vinterkväll för fem eller sex år sedan. Det är konstigt vilka som fortfarande bor kvar i huvudet. Vilka som aldrig flyttar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar