tisdag 2 augusti 2016

Det är visst någon som är tillbaka.

Hej,

Tiden har rusat fort sedan april. Den har tagit mig på bildfärder tvärs över landet, promenader på Visbys ringmur, sena nätter på göteborgska berg, cykelturer längs med hamninloppet, möten som väntat tjugofem år och en juniförälskelse som fortfarande bor i mitt bröst - för att nämna bara några av de saker som hänt i mitt arbetslösa, underbara, tungrodda liv.

Jag försökte börja om på en ny plats, men den saknade form och när jag är här igen ser jag min form. Den är sådär som vi lär oss att livet är; explosiv, sorglig, utdragen, obetänksam, slarvig, högflygande, kärleksfull och alldaglig. Jag ska försöka stanna här på nytt och om det plingar till hos någon nu, såhär fyra månader senare, får du gärna säga till. Det är helt okej om det inte gör det eller om du inte gör det. Hej i alla fall. Här är jag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar