måndag 3 november 2014

jag tänkte att jag skulle börja blogga igen.

Först kom tröttheten. Undan sociala medier, undan kaskadspyor innehållandes personlig och privat ångest, relationskrångel och tristess! Då tog jag bort den här platsen från internet och kände mig lite renare, inte så kladdig och fast i att mitt liv ligger här till allmän beskådan. Sedan tänkte jag att bloggen ändå är jag och jag är bloggen, men att den går att tömma på allt gammalt och fylla med nytt. Så jag dolde varenda ord från tjugohundraelva och fram till idag. Därefter insåg jag att den här platsen är ingenting utan sin tyngd och ingen lusläser ändå arkiv idag. Nu är vi tillbaka. Jag vet inte riktigt hur, precis som vanligt. Tänker att jag ska skriva dikter på min gamla skrivmaskin och teckna, men det slutar nog med kaskadspyor, precis som vanligt.

Hej, om ni är kvar, nu hänger vi igen!

1 kommentar: