lördag 12 januari 2013

Spontant

Vad sociala medier ibland berättar. Hur jag förundras över att jag, i en stad femtio mil bort, har så många vänner som väljer att göra samma sak en lördagskväll. Hur jag tänker att det aldrig händer i min hemstad, hamnstad, helvetesstad. Sen hjärtat som liksom tillåts bestämma. Händerna som kastar ner saker i en väska, vrider om nyckeln och alldeles precis en timma senare sitter på tåget och bloggar från telefonen.
När jag lämnar Göteborg känns staden inte lika tung längre. Därför att jag återigen inser att man kan ha fler städer och att det enda som hindrar mig från att resa mer ofta är fågelhjärtat och oroshjärnan.
Det blir kanske tunnsått i bloggen under ett par dagar nu. Jag vet inte om jag blir borta en natt eller tre. Lämnade datorn på köksbordet och tänker ändå inte vara klistrad vid en skärm under de kommande timmarna. Hur många de nu blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar