onsdag 9 januari 2013

Onsdag

Sitter på samma café igen. Magen värker. Jag hade nästan glömt hur panikångesten känns tills jag ställde mig i kön till kassan. Den finns till för att bemästras och jag gjorde det. Bemästrade. Köpte kaffe och gick igenom sex sidor text. Undrade (undrar) hur kaoset ska struktureras. Stycke på stycke och ord på ord. Versaler. Skrev ett par sidor ny text. Väntar ut värken. Väntar ut tiden. Skrev och skriver. Långt om relationer, dialoger, att ge upp, att acceptera och tusen andra saker.

Stod på vagnen innan cafét med någon som kanske aldrig riktigt kommer att förstå, men som ändå är någon som jag aldrig vill bli utan.
Sa: Nu går jag och skriver.
Svaret. Svaret som inte riktigt förstår.
Det får väl förbli så då. Fram tills allt blir verklighet. När förklaringen blir fysisk. Då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar