fredag 4 januari 2013

mellanrumsfredag

Helt tyst. Hela dagen. Inte ett ord. Det kanske räckte för två dagar igår. Textmassan. Men det är nog inte därför. Det är nog snarare för att vissa dagar blir mellanrumsdagar.
Jag sov på soffan inatt igen. Det låter ju inte så hemskt, men det förstör mina knän. Den är bara dryga metern lång och jag ligger i fosterställning framför TVn tills dess att mina ögon ger upp. Jag vaknar alldeles för många gånger och somnar igen och igen. Med krokiga ben.
Inatt ska jag sova i sängen. Slutligen bytte jag sängkläder. Dammsög upp hårstrån. Det borde inte ta sådan tid, men det gör det. Ikväll ska jag bli berusad på vin och öl och sedan ska jag somna i min säng.

Snart måste jag ur låtsasvärlden. Livet kostar pengar. Det trillar inte in någonting på kontot när man sitter och pular med sitt i låtsasvärlden. Jag får förmå mig själv att styra upp situationen. Gå plus ett tag, både själsligt och ekonomiskt. Efter det kanske jag kan få ta pauser i låtsasvärlden utan att oroa mig för det andra. Varför kallar jag det för en låtsasvärld? Det är ingen låtsasvärld. Det är i allra högsta grad den verkliga världen där jag gör det jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar