torsdag 3 januari 2013

jag borde söka jobb, men vill inte. vill inte.

Femton minuter ensam vid bordet på centralstationen och jag skriver två sidor och förstår återigen att det är där och då jag gör det allra bäst. Inte i lägenheten, ensam, distraherad. Måste ut bland folk, fast in i mig själv.  Två klunkar tjugofyrakronorskaffe och människor runt omkring mig. På andra sidan serveringen sitter en uniformsklädd man och läser ur en bok med turkost omslag. Han tittar på mig ibland, jag tittar tillbaka mellan orden. Något närmare en man, en kvinna och en liten pojke. Hon fotograferar pojken med sin mobilkamera, mannen ser trött ut. Han ser så trött ut. Jag tänker att det är många som ser trötta ut nu. Slitna ansikten och det blåser kallt. Alkoholsprängda näsor och gropig hy. Eftermiddagsstress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar