måndag 7 januari 2013

Ibland är det bara väldigt skönt att få önska sig lite saker. Idag önskar jag mig lite mer sol. Jag önskar mig någon som kommer hit och dricker rödvin med mig ikväll och som berättar om bra saker och som är klok och lite knäpp. Jag önskar mig helt fri från alla rädslor och på väg ut en kväll i maj när det fortfarande är ljust och allting är grönt. Jag önskar mig orken att dra medlemskortet vid incheckningen på gymmet och på så vis skaffa mig mer ork. Jag önskar att jag kunde skriva mina andra texter lika otvunget som jag skriver blogginläggen här. Jag önskar att det fanns en skog alldeles runt hörnet och ett bra café med stora fönster och mycket ljus. Det hade också gått bra med en alldeles egen arbetsplats någonstans där jag hade fått sitta och göra allt det där jag tycker om att göra. Jag önskar att jag kunde känna någon slags ro i alla mina vänskapsrelationer och att jag och alla mina bästa personer kunde få vara på samma plats en liten stund.

Men egentligen. Egentligen så är det helt ok. Det skulle väl vara den där solen då. Annars är det inte precis några omöjligheter jag vill ha. De flesta av de där sakerna kommer att komma med tiden. Synd på rödvinskompisen bara. Var är hen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar