torsdag 10 januari 2013

Egentligen bara relationer till skilda ting.

Överdoserar hela tiden nikotin till den grad att jag blir illamående. Det börjar på förmiddagen och sedan följer det bara. Jag ger mig själv pauser så. Jag ger mig själv tidsfördriv. Står gärna huttrande under min två decimeter breda dörrkarm, tryckt mot glasdörren och suger i mig tjära och lugnande, som sedan blir motsatsen. Iakttar genom ett fönster hur människor motionerar, den exakta motpolen till min egen sysselsättning.
Koftan luktar lätt utav vitlöksos. Det är ok. Jag luktar mycket utav cigarettrök. Huvudet snurrar lite behagligt, men i överkant, av alkohol. Händerna är fortfarande stela av januarikylan i Sveriges sämsta vinterstad. Trycker fortfarande ned tröga tangenter, hamrar på mellanslagsknappen därför att den är trögast utav alla.
Jag lämnar ifrån mig text. Jag lämnar ifrån mig ord. Skräms ibland utav mängden. Vet inte om det beror på självbilden eller om de faktiskt är hemskt många. Men det måste sägas. Skrivas.
Hur många gånger träffar man någon som inte kräver förklaring på varje stavelse, som vet hur man möter det sagda. Så är det. Det har jag sagt. Nu skriver jag det också. Så läses det troligtvis, förr eller senare, utav den det rör. Inte för att det (du) bara är en, men därför att ikväll och idag så var det bara en som närvarade med just det samma. Närvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar