måndag 7 januari 2013

De små sakerna.

Att det ska vara så oövervinnligt. Idag är ingen usel dag. Den började bara med att jag halkade i trappan ned från mitt sovloft. Räddade mig med vänsterhanden som börjar anta en svag nyans av mörkblå. Upptäckte att jag aldrig släckte mitt stearinljus igår. Drack juice och gick ut på promenad. Ramlade nästan i trappan på väg ut. Så, fötterna lever sitt eget liv idag.
Men, hade fått ett fint mail av kursansvarig som gav mig tid till bättring. Åt frukost och fick ytterligare ett mail från en vän. Svarade på ett annat. Ett till. Har målat eyeliner runt ögonen och borstat håret. Önskar min syster hit för otvunget sällskap på stan.
Stan. Det är nästa mål med den här dagen. Målet som känns oövervinnligt. Att ta sig ut en andra gång idag. Det är inte det. Jag behöver inte någon som släpar mig. Hur svårt kan det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar