måndag 7 januari 2013

Allt jag får, som jag inte ber om.

Hjärnan och minnet däri bjuder på bilder jag inte behöver se. Någonsin igen. De är efterhängsna och slipade. Gör ont. Såklart gör de ont. Nu har den här dagen pågått så länge att jag inte kan värja mig. Jag önskar att de kunde bytas ut mot några andra. Några andra bilder som inte slungar sig rakt in i bröstet med full kraft. Vassa kanter och illvilliga hakar som river sönder och fastnar. Den önskan är inte lika lätt som den om maj.

Jag är flera år förbi den tiden då jag vältrade mig i nostalgi för att ha något faktiskt att sörja. För längesedan bestämde jag mig för att jag vill ingenstans förutom vidare. Så tycker jag återigen att det är orättvist att bli dragen tillbaka, tvingad att möta sådant som blivit inaktuellt. Trots att det kanske bara är mänskligt. Detta att inte kunna rensa, blockera eller förstöra.
Det borde få vara lite enkelt ibland, men det kan inte bli så mycket enklare än vad man gör sig och jag kan inte göra mig enklare än såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar