måndag 17 december 2012

skyll dig själv!

Av flera anledningar kommer det ett sådant där gött videoinlägg idag.

1. Jag har sedan slutet av november planerat att lägga upp en video som hyllning och födelsedagspresent till mina söta, fina, underbara kompis som befinner sig i långtbort-land. Blir dock aldrig klar eller nöjd.
2. Jag missade att jag häromdagen jubilerade med 500:e inlägget i den här bloggen.
3. Återigen har någon hittat denna fantastiska blogg med hjälp av en lika fantastisk sökning "texter med ångest".

Dessa är tre mycket bra anledningar till att fira med en vaggvise-version av Håkan Hellströms "Vi två, 17 år". Dessutom skulle även den kvala in som ångesttext, är talande för finvännen och passande i den Håkanfrälstes blogg.
Utan vidare presentation kommer därför den inte helt rena flickrösten (obs! att jag har en mycket tuffare röst också), Håkanlåten och grodperspektivet.

video

2 kommentarer:

  1. Fint.
    Du är en sådan person som en sån som jag gärna hade haft i mitt liv.

    PS, ibland ser jag att någon sökt på tuvaminnalinn-sorg. Det gör mig ändå glad. På något vis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina du. Jag tänker att vi är i varandras liv på ett väldigt påtagligt sätt. Internet är inte att förakta, det måste jag säga. Vem vet hur det artar sig framöver. Jag har tänkt mycket på det. Hur tacksam jag är över vad bloggen ändå ger.

      Jag blir glad över att människor hittar hit när de söker på ångest. Jag förstår att man hamnar här och jag hoppas att mina texter bidrar med någonting.

      Radera