fredag 28 december 2012

sen blev det fredag.

å

Vill mest bara meddela världen om att idag är en rätt bra dag. Inte så bra som på fotografiet. Titta på den bilden. Vad ung jag var. Lite mjukare än nu. Kort hår. Samma säng, samma överkast, samma lakan, samma hon. Det är snart två år sedan. Jag grät ganska mycket då också, men ville inte dö. Aldrig ville jag dö. 
Jag tänkte på det igår när jag gick hem från mataffären och passerade en infart, men glömde titta efter bilar. Funderade över smällen som hade kunnat bli. Frågade mig själv om jag ville dö. Svarade mig själv med hög röst "Nej, jag vill leva".
Inatt fick jag sova. Utan tablett sov jag i minst åtta timmar. Klockan var tolv när jag klev upp ur sängen, men det var inte jobbigt att kliva upp och det gjorde ingenting att klockan hunnit bli så mycket. Jag bestämde redan igår att jag skulle skriva idag. Jag gör det. Försöker få ihop en text jag har en deadline på. För mig själv. Det kommer ord, men det blir inte så bra. Funderar på att saxa ur bloggen istället. Jag förstår när jag går tillbaka i mitt arkiv hur mycket jag skrivit de senaste månaderna. Hysteriska mängder text. 
Jag blir glad när jag ser den där bilden. Vill vara glad när jag ser den där bilden. Vill känna den där glädjen och förväntan. Vill sitta nära någon på en hemmafest, vill känna den där tryggheten. Vill vara glad i mig själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar