söndag 30 december 2012

om en karta.

Förra vintern eller kanske för två år sedan, hade jag en sådan natt då jag inte sov därför att jag var så fylld av framtidstro och förväntan. Det var snurrigt i huvudet även då och jag ritade en stor karta för mig själv där jag skrev ned allt vad jag ville göra och tyckte om. Försökte hitta vad i det som var kärnan. Vad jag ville göra mest utav allt. Jag minns att jag skrev ned alla de saker som jag har tänkt på ända sedan jag tog studenten: journalistik, bibliotek, kultur, författandet, jämställdhet, fotograferandet etc. Jag funderade också mycket kring städer och platser.
Ikväll tror jag att jag för första gången på väldigt länge kände den där känslan igen. Den som innebär att det finns någonting att se framemot. Att framtiden inte är ett mörkt hål som gör mig illa. Det lilla suget någonstans mellan bröst och mage. Jag vet inte vad jag vill göra eller hur det ska gå till. Hur jag ska få ordning och känna mig trygg i mitt eget liv. Jag vet däremot att det är dags för en ny karta. Jag vet också att det krävs ett par jäkligt hårda knytnävar i kampen mot hopplösheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar