onsdag 12 december 2012

ögon som blir pyttesmå och svider.

Det är liksom omöjligt att läsa. Efter två timmar har jag bläddrat tio sidor framåt och har egentligen ingen aning om vad jag har läst. Förstår att det absolut inte går att klara av de resterande åttio sidorna under de resterande två timmarna och övergår till att läsa andra människors texter om dessa sidor.
Det finns säkert flera bra ursäkter till varför min hjärna inte fungerar, men främst är jag så trött att det är omöjligt att fästa huvudet vid samma tanke för mer än några minuter. Jag känner mig lite halvt om halvt svävande. På riktigt. Det susar lite.
Så tänker jag att det inte är så konstigt egentligen. Jag gör det här utan att veta varför. Tänker mer och mer och mer på vad jag vill lägga min tid på som inte är det här. Samtidigt som jag tror att det kommer att kännas så förbaskat jävla bra om jag lyckas få ihop en uppsats till sommaren och kan lägga ytterligare en examen i pärmen som är mitt liv.
Den här (var)dagen ska bara bli klar. Sedan ska jag ägna de kommande veckorna åt att skriva tentamen (och lite annat) och sen får vi se var jag befinner mig, vad som händer, var jag vill ta vägen och hur jag mår. Text blir det. I mängder. Den saken är alltid säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar