tisdag 25 december 2012

och nu är orden långt borta.

Jag tänker lite för mycket nu. Det är inte bra för välmåendet. Anledningarna är fler än jag känner och de jag faktiskt förstår kan jag inte riktigt skriva här. Inte förrän jag bestämt mig för hur öppen det går att vara och var någonstans min gräns går.
Men känslan är fortsatt den grötiga massan mot min kropp, kring min kropp, i min kropp.

Två nätter i rad har jag tagit mina insomningstabletter. Jag tror att de gör mig slö. Bidrar till gröten. Jag minns inte så mycket av mina drömmar de nätter jag sover med medicinen. Halvtimmen innan sömnen är overklig. Konstiga mönster i hjärnan, hur jag rör vid min kropp, madrassen som liksom inte är jämn. Så vaknar jag tidigt sen.
Av de ursprungliga tjugo finns två kvar och jag orkar nog inte riktigt tänka på vad som händer när jag inte längre får somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar