söndag 9 december 2012

och det är söndag.

Vissa saker jag gör, som inte känns på riktigt. De är redan borta. Har aldrig hänt. Förträngningsmekanismen i hjärnan är inte dum. Inte dum alls. Den vet vad den gör och den gör det väl. Sen de saker jag gör, som verkligen känns på riktigt. Saker som är som ett extra lager ovanpå min egen hud. Hur jag vill ta på dem, men de flyter undan. Någonting är viktigt nu. Någonting är väldigt viktigt. Jag kan inte komma ifrån det. Allt vad jag säger till mig själv är försök att skydda mitt jag.

Jag är lite trött. Full av gift. Skallen pumpar ångest genom min kropp när den försöker göra sig av med alkoholen. Jag längtar lite efter att sitta på tåget och stoppa i hörlurarna i öronen, ta fram skissblocket och försvinna. Slumra till lite och åka genom ett kolsvart Sverige. Vakna nykter imorgon på min västkust.

Men det är något som är viktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar