söndag 16 december 2012

Nog når man en gräns. Tryggheten skaver lite. Det är dags att lämna pausen. Byta den mot en annan paus kanske. En mindre pausig paus i ett mindre pausigt liv. Mamma säger emot. Hon vill ha mig här och ge mig små uppdrag att utföra för att öva mig i konsten att möta verkligheten. Jag har ingen lust att öva eller pausa. Vill rakt ut i det istället. Testa bröstet. Kanske mest kasta jaget mot någonting som känns. Söker nog smärtan. Det är förstås idiotiskt, men jag har väl heller aldrig föredragit mellanlandet och icke-livet.

Önskar bara att jag var lite piggare, lite mindre yr och hade någonting vasst att slå på. Hårt.
Sen vill jag måla läpparna mörkröda, gå på fest, röka fyra cigaretter i timmen och dricka glas efter glas med något torrt och bubbligt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar