onsdag 19 december 2012

lille sången.

video

Nu är jag nog slut som artist för dagen (pun intended). Ibland bara bestämmer jag mig för saker. Ikväll var ett typexempel på detta. "Jag ska skriva en låt". Femton minuter senare hade jag gjort det. Spelade in den på telefonen, skickade över den till den gode fadern. Spelade in den på min ruskigt trista webcamera och så fick det vara nog med det. Den återfinns ovan.
Dessutom har jag producerat två A4 text utöver de mil jag skrivit här idag. Det är liksom kreativ overload. En liten stund vill jag bli arg därför att jag har energi till det här, men inte till att sköta mina studier. Men som fru fjärde våningen sa idag: "Man får vara glad och skratta även om man är deprimerad. Gör sådant du tycker är roligt eller vet att du tycker är roligt trots att du inte tycker det nu."
Upp och ned, ned och upp. Kanske kan jag öppna någon av mina böcker om ett tag utan att må illa. Jag testar tanken varje dag, men så länge det är kväljningar i halsen så tänker jag inte ta i det. Återhämtning und so weiter.

Ps. Vill bara poängtera att texten inte handlar om kärlek utan snarare om min sämre hälft den djupa och jävla inre döden. Fast den får handla om kärlek om någon vill det. Det är ok.

1 kommentar: