torsdag 27 december 2012

Ligger tolv timmar i sängen och sover kanske hälften. Drömmer konstiga saker om hur kroppen tynar bort och annat som jag inte minns. Personer. När jag är vaken tänker jag på tusentals olika saker. Däribland den här textsamlingen som finns inom ramen för bloggen. Jag tänker på hur trött jag är på att skriva följande ord: bröst, bröstkorg, revben, hjärta, värk, spindlar, kryper.
Läser ett mail och blir arg och trött, läser ett sms och blir rädd och glad. Människor. Tillslut kliver jag upp och kokar havregrynsgröt, tar den sista mjölken, brygger kaffe. Jag är ganska övertygad om att det är torsdag idag. Nu är det femton dagar sedan jag senast läste kurslitteratur. Jag funderar på om det räcker, funderar på om jag ska försöka trots att tanken på det griper tag kring mina överarmar och sliter, sliter hud. Mina överarmar är alldeles hela. Det är tanken.
Det är tusen år sedan jag städade. Det är mitt mål idag. Och att handla mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar