söndag 23 december 2012

julrapport, del två.

Det kryper i kroppen och i huvudet är det någonting som rör sig alldeles för fort. Jag blir vansinnig av att vara här. Försöker använda min bästa medicin och skriva ur mig allt, men det går inte. Det går inte att skriva vare sig terapeutiskt eller som arbete. Någonting stoppar flödet. Jag vet väl vad. Det ligger som en grötig massa kring min kropp. Jag önskar att jag kunde åka härifrån.
Jag är trött. Inte bara är jag trött därför att jag var vaken till morgonen kom och har kemikalier i kroppen som måste bearbetas bort. Jag är också trött därför att det i mig pågår ett så intensivt sökande. Allting ska ifrågasättas. Alla mina värderingar och principer lyfter jag på och resonerar kring.
Länge, mycket länge, har jag sagt till mig själv att jag kommer att leva ensam. Inte därför att jag på riktigt vill det, men därför att det är så jag tror att livet är. När jag nu sitter och är familj och ser mig omkring funderar jag på om det på riktigt går att leva såhär. Om jag någonsin kommer hamna i det. Jag tänker att det är en idiotisk ideologi. Detta att isolera ett fåtal människor. Jag tänker att jag aldrig skulle orka vara en utav två som fostrar en ny människa. Det måste finnas fler.
Jag vet inte vad jag skriver eller vad jag tycker. Vet inte hur jag vill ha det därför att jag inte kan se det. Misstänker att jag nu, i min egen process, har kommit till en punkt där jag är arg på konstellationen därför att den skadat mig och ännu skadar mig. Jag märker det i mitt rörelsemönster. Nu när jag inte längre är så svag att det tvingar andra att vara starka, då är jag återigen rädd. Stel. Illa till mods. Arg. Jag är väldigt arg.


Just nu vill jag välja min egen familj. Just nu vill jag vara på en plats där jag slipper gå på tå och vänta på explosionen. Just nu vill jag vara i sammanhang där jag inte behöver vara rädd eller arg. Just nu vill jag väldigt mycket som inte går. Just nu är det läge att vara vuxen, bita ihop och uthärda det kommande dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar