måndag 3 december 2012

det vanliga.

Vissa dagar tänker jag att det nog är ungefär såhär det är. Vardag. Ungefär. Kanske gör jag mig inte så bra i läsesalen, men desto bättre på cafét. Får undan lite akademisk text, funderar över den skönlitterära, läser igenom något som ska föreställa färdigt.
Några kvällar har jag tagit en tablett att sova på. De fungerar ganska bra för det mesta. Jag tror att de gör mig lite tröttare, snurrigare, men utan sömn är jag ännu tröttare, ännu snurrigare. Så jag antar att det är därför det blir ungefär vardag. Jag antar att det är därför jag hittar koncentrationsförmågan vissa stunder. Plötsligt får lust att teckna igen. Sömnen.
Så forsätter jag att göra om i tanken. Byta skammen mot något finare. Tänka i termer av möjligheter och nu istället för risker och sen. Allt klyschigt som kanske också är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar