måndag 31 december 2012

adjö med dig skitår.

Dessa årssammanfattningar som jag har gjort. De leder mig till följande slutsats: Förhoppningarna inför detta år var rimliga, men infriades inte. 2010 var nog det året då jag senast kände att det faktiskt hade gått bra, att jag slutade på plus. Det är inte alls konstigt. Då var jag på en plats där jag hade ett syfte, jag kunde se flera år in i framtiden och visste att jag gjorde någonting jag ville göra. 
I år har jag bytt kust, flyttat "hemåt", lämnat massvis, återkommit till en del annat. Varit fylld av framtidstro och sen motarbetats av mig själv, av livet, av visst i min omgivning. Det har inte varit ett bra år. Det började inte särskilt bra och det slutar inte särskilt bra. 
Jag vet att ett nytt år egentligen bara utgörs av att tideräkningen börjar om med en ny slutsiffra på året somliga menar att vi lever i. En natt förändrar sällan någonting och det finns inga magiska lösningar. Men ibland känns det ändå skönt att få inbilla sig själv att det får finnas nystarter. 
Det här året kanske faktiskt kvalar in som mitt sämsta år någonsin. Samtidigt går det inte att se det så. Det har hänt saker det här året som har varit bättre än mycket annat. Jag hoppas ändå innerligt att jag inte kommer att sitta med den här känslan om ett år. Jag hoppas att jag lyckas förändra mycket nästa år. 
Avslutningsvis bjuder jag på min absolut senaste bild från Instagram. Ett krokigt finger åt den här hösten och vintern. Nu får det vara nog.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar