onsdag 28 november 2012

skildring av nuet.

Klockan har bara alldeles nyligen slagit eftermiddag och jag har en känsla i kroppen av att ha gjort mer än på länge. Jag har inte gjort så mycket mer, men jag känner mig lite smartare idag. Det känns som att det var längesedan. Så handlar mina studier förstås om att formulera egna tankar kring komplexa texter, teorier och det har jag lyckats med idag. Kausalitet kan vi kalla det.
Nu väntar jag på att hyacinterna ska slå ut och har nyss hämtat ut en ny vinylskiva som kom med posten häromdagen. Medan hyacintdoften dröjer får jag nöja mig med den av kaffe. Det duger gott och väl.
Kanske blev det inte så mycket utmaningar, men det beror förstås på var man lägger nivån. Min förhåller sig ganska lågt, mycket på grund av att jag har andra nivåer som ligger lite för högt. Jag försöker väl lära mig själv att jag är på riktigt och, ja men ni vet: vara öm och gå bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar