fredag 12 oktober 2012

Två saker slåss i mitt huvud nu: skrivandet och intimiteten.

Om skrivandet
Det känns som att jag närmar mig någonting nu som jag letat efter länge. Ibland bubblar det så mycket i mitt huvud att jag tror att det snart kommer dyka upp ord och textrader på min hud. Att de kommer att stiga upp från mitt kött. Det är fruktansvärt många lösa stycken och när jag hinner och kan försöker jag anteckna snabbt som tusan i min svarta bok eller i min svarta telefon. Jag saknar tid och jag saknar ro. Mina studier petar mig i sidan och dränerar mig på energi, men jag försöker ändå. Stjäl eftermiddagar på ett källarcafé där jag kanske får ihop en halvsida om jag har tur. Det blir inga mästerverk av det, men jag har tid. Än har jag tid.

Om intimiteten
Om studierna dränerar mig på energi så vet jag inte vad det här gör med mig. Det här som kanske mest är avsaknaden av intimitet just nu. Det är som att jag in i det sista ville intala mig att jag inte är sårbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar