onsdag 3 oktober 2012

Om att komma till ro

Nu längtar jag efter att få flytta in i en lägenhet som är min. Jag längtar efter att få ha mina saker omkring mig. Det är fint att bo på nedervåningen utanför stan, men så fort jag ser en bild från någons hem känner jag hur mycket jag vill inreda sådär så att jag trivs. Heltäckningsmattorna och de färgstarka väggarna är inte riktigt vad jag vill åt och att smyga in om kvällen och ändå möta farmor i dörren och behöva prata om de senaste tjugofyra timmarna bygger upp en onödig stress. Om fyra veckor får jag adressändra.

Egentligen studerar jag nu. Jag skriver på en text om fenomen, interaktioner, materialitet och diskurs. Min koncentrationsförmåga uthärdar dock bara ungefär trettio minuter i taget. Sedan måste jag ta paus. Det är så mycket som far omkring i huvudet på mig nu. Jag har bestämt mig för att inte plocka sönder något av det och därför håller jag bara alla dessa saker i mina händer och iakttar utan att granska. Ibland är det duniga sparvungar, ibland något mycket blötare, oformligt. Gårdagen, som borde gjort mig orolig, är en varm filt över mina axlar och ibland när jag tänker på det vill jag gråta. Ibland bara ler jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar