fredag 19 oktober 2012

De senaste dagarna har jag trappat ner på det här med sociala medier. Jag har tröttnat på hur de får mig att försöka ta plats jag egentligen inte vill ha och ännu mer hur de lyckas med det och vilka känslomässiga konsekvenser det får för mig.
Eftersom jag är så dålig på att skriva här så tänker jag att jag kan sammanföra den här bloggen och det jag saknar med sociala medier; att dela sådant jag tycker om.

Först ut: K special i SVT om konstnären Klara Kristalova.

Hon pratar under några minuter om ambitionsnivå, stress, panikångest och nervositet. Orden om hur hon önskar sig ett lugn, inte nödvändigtvis glädje eller lycka, vet jag inte hur många gånger jag själv upprepat både i tanke, tal och skrift. Ett väldigt mänskligt porträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar