lördag 13 oktober 2012

Att ligga vaken om natten med en sugande känsla i hjärtat för att alla välbekanta ansikten är så långt bort. Jag saknar mina vänner och jag saknar mina bekanta och jag saknar dem jag aldrig riktigt kände, men som fanns på samma platser som jag. Men jag saknar inte platsen. För mig är det viktigt. Jag saknar inte platsen.

Igår var jag på Röda Sten och såg Natalie Djurberg och Hans Bergs utställning. Den första filmen på fjärde våningen såg jag två gånger. Mina ögon blev fuktiga. På tredje våningen mådde jag fysiskt illa. På andra våningen fanns fyra filmer och jag sneglade på alla, men såg inte klart någon. Jag hade förstått och det blev för många val. Ni måste gå dit om ni är i Göteborg. Ta på er de mjuka tofflorna och ta hissen till fjärde våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar