måndag 24 september 2012



Idag är allting mer trögflytande. Förut när solen sken och mitt huvud inte orkade producera fler teoretiskt underbyggda meningar om normer tog jag på mig halsduken och gick en promenad. Jag tänkte att det skulle underlätta lite. På sätt och vis gjorde det väl det också, men idag är en sådan dag då det rinner bly och inte blod i ådrorna och en sådan dag då vemodet sitter på utsidan huden. Jag vet inte om det är för att jag överdoserade glädje förra veckan, om det är två glas vin från igår och världens ojämlikhet eller om det bara är en sårig hals och dålig sömn - men idag är allting mer trögflytande. Vad som är fint är - och det här är lika viktigt som alltid - att jag alltid tillåter mig själv att fokusera på det som inte handlar om mänskliga relationer eller dystra tankar om misslyckanden. Jag är inte vuxen bara för att jag inte är ett barn och därför har jag precis lika stor rätt som alla andra att plocka upp ekollon från vägen och tycka att de är finare än alla, av människan skapade, ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar