måndag 12 september 2011

och jag vill bara säga förlåt.

Jag är ledsen över att jag fick dig att le, att jag gjorde dig gladare än vad du vanligtvis var och för att jag fick dig att känna någonting. Förlåt för att jag höll din hand när jag inte önskade mig någonting annat än många, långa timmar tillsammans med dig. Du får ursäkta att jag uppskattade din torra humor och dina få leenden, dina dämpade skratt.

Om vi hade börjat i samma klass idag så hade jag suttit och tittat på dig och undrat vem du var och fram tills dess att jag hade tagit reda på det så hade jag strategiskt satt mig i närheten av dig och frågat dig om kurslitteratur eller cigaretter. Vi hade sakta lärt känna varandra och gått och köpt kaffe tillsammans i pausen, pratat om att köpa termosar istället och tagit sällskap några hundra meter på vägen hem. Men vi kommer aldrig läsa samma kurs och vi kommer inte lära känna varandra igen och jag har slutat röka och saknar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar