torsdag 29 september 2011

blandband.

Ibland:
Hur det luktar när man fastnar med håret i någons skägg och har en tunn, duvblå bomullströja mot handflatan.

Ofta:
Betong i lårmusklerna. Sömnlöshet. Rutschema. Jag är så trött på att inte kunna sova. Det är samma tankar om och om igen i huvudet och jag försöker låtsas att allt är vitt, jag försöker låtsas att jag sover i himlen, jag försöker räkna, jag försöker allt. Snart är det helg, då kan jag sova igen. Det bara är så. Jag gör allt rätt, men kontrollen sparkar mig i huvudet hela natten.

På morgonen går jag över kyrkogården. Jag lovade att jag skulle fotografera den innan allt grönt försvann, nu är det höst igen. Jag går förbi Arvid, tänker att det är ett så fint namn. Tänk att träffa en Arvid? Sen går jag förbi Ruth, hon var bara sju år. Jag kan inte ens föreställa mig död längre och tänker på sjukhus och familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar