måndag 25 juli 2011

för skit är vad det är.

Lite för lite sömn, lite för mycket hormoner och på tok för elak värld. Det känns som att jag kommer gråta i dagar. Nyhetssändningar, dagstidningar, vardagstrivialiteter. Världen har ett gigantiskt övertag just nu och jag är inte där än. Det är så mycket Norge nu och jag vet inte om jag är glad eller ledsen över att inte bo där längre. Det är så mycket världen just nu och jag vet inte om jag är glad eller ledsen över att bo här. För några veckor sedan läste jag om hur man brände unga flickors bröst för att försöka rädda dem från att bli våldtagna, sen matar (ironiskt nog) media oss med bilder på svältande barn och rubriker om en idiotisk regim, flera idiotiska regimer. Plötsligt uppdagas det att det suttit en man på andra sidan gränsen och planerat terrorhandlingar i nio års tid och ingen vet någonting förrän han tagit livet av nära hundra personer. Vad är det här för jävla skit vi ställer till med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar