måndag 27 juni 2011

fortsätt.

is making me old

Tillfälligt inhyst under snedtak och randiga påslakan tänker jag på framtiden. Det är kanske det enda jag tänker på just nu eftersom jag inte vill tillbaka. Framåt, framåt, framåt för en lång, lång tid.
I små, taniga, ynkliga doser älskar jag att vara här. Då när jag får hålla handen, pussa på kinder, prata om ett bra förflutet, dansa till sönderlyssnade klassiker, kanske bada lite i havet eller ligga still på altanen och inte behöva prata med någon.
Nu är det inte smått längre, veckor har förflutit och jag har så många kvar. Jag slåss med tanken på mig själv och förvrider självbilden och samtiden, verkligheten och något som luktar surt. Bortåt framåt för att det inte går att ta sig åt något håll här. Allt blir gammalt och luktar surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar