fredag 8 april 2011

april är kanske nog ändå.

En alldeles för trött mygga som förirrat sig till min balkong. Snön på kyrkogården har smält och plötsligt är vi där november tar fart igen, buketterna ligger som vore de nya och gravljusen har bara brunnit ner till hälften. Min kofta är från en sommar för flera år sedan och jag har på mig den när jag slänger sopor, den och ingenting över. Solen träffar mig i ögonen på vägen till skolan, jag har på mig min tunna jacka och vill dansa, men är sen och har inte tid. När jag går hem tänder jag en cigarett på kyrkogården och tänker att det är makabert, men jag gör det ändå och funderar på när jag ska tända de gravljus jag har hemma. Vattnar mina blommor, jag vet inte vad de heter, lyssnar på dansant Hellström och öppnar dörren till balkongen och vägrar stänga den.

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!

1 kommentar: