fredag 18 mars 2011

kulturell uppdatering.

Det är som om någonting har vaknat i mitt huvud. Inte en känsla, istället är det något mer konkret. En förändring. Jag tror att jag har gått från att vara en betraktare, till en kritisk deltagare. Det är fantastiskt intressant hur problemformuleringar och frågor formas i huvudet. Dessutom börjar jag känna att jag faktiskt kanske har lärt mig någonting det senaste året. Början till en kunskapsbank.

Det handlar om kultur givetvis, kultur och konsten. Att jag sömnlösa nätter formulerar politiska program ser jag som en parentes. Kulturen då:

Igår Ibsens Gengångare på stadsteatern - en klassisk, välskött uppsättning med kunniga skådespelare. Verkligen väl uppförd, men kanske inte så överraskande eller nytänkande.

Vad jag vill se: Gregory Crewdsons utställning In a lonely place som öppnar imorgon på Kulturhuset i hufvudstaden. Fotografierna skriker Edvard Hopper, jag tror det kan vara intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar