torsdag 10 mars 2011

Den senaste tiden

7

jag kom aldrig i närheten av bokrean, men gamla minnen kommer ändå upp till ytan. att vara sju år gammal och få följa med mamma och köpa böcker. böcker kan vara det bästa som finns.

--

februari är över. jag vet inte, jag tror inte februari är över förrän mars har kommit och mars har inte kommit förrän solen har kommit. nu räknar jag dagarna av flera anledningar. mest räknar jag ner mot tygskor.

--

black swan
kuslig, fina portman
klassisk, godkänd

--

doppar stortån i snön på balkongen och den smälter undan. står och tittar ut över staden och känner hur solen värmer mina bara armar lite grann. det är långtifrån vår, men vårvinter duger bra nu.

--

Konstiga minnesbilder: hela vägen hem, så fruktansvärt arg. kanske ett omen, en profetia om vad som komma skall. då maj. Nu mars: gruset krasar knäckebrödsaktigt under skosulorna igen, jag har haft obekväma skor i över sex timmar. beter mig som en idiot. om. och. om. igen. som om jag skulle vara någon.

--

revbenen är för trånga. tvåsamheten, men bara beskärda delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar