torsdag 3 mars 2011

bubblor.

20

det fortsatt starka inom mig driver mig till en och samma punkt och det märks för jag hänger kvar i ögon jag kanske inte riktigt är säker på att jag vill hänga kvar i. jag är besviken när jag går hem, men ändå nöjd för jag trivs med mig själv och kan sparka omkull saker på golvet och ingen säger till mig att ställa upp dem. men det är så mycket nu. framtiden, även om det är ett år kvar, skriker efter mig. jag tänker att jag älskar konsten, men jag hatar när den blir statisk och vill inte jobba med utställningar, jag vill jobba med filosofin och diskursen, diskussionerna. det är det enda jag vill göra. väcka nya tankar och främst provocera. jag vill provocera fram diskussioner om vår tid genom konsten. det är nog det enda jag vill. för jag brinner för politiken på sätt och vis och ibland undrar jag varför jag inte bara läste pol kand men man kan ju inte bara, eller klart man kan, men nej. den vägen tar jag på ett annat sätt i så fall. ett helt annat sätt. å vad jag ändå drivs av en annan sak.

1 kommentar:

  1. Jag tänker också mycket på framtiden. Vrider och vänder. "Tänk om" osv. Det är påfrestande och tar upp alldeles för mycket energi. Har inget bra råd mer än att vad du än väljer kommer säkert att bli bra. Kanske inte optimalt (vad det nu än betyder), men ändå bra liksom!

    http://scienceandletters.tumblr.com/

    SvaraRadera